آبشک: فولاد مدیری نمی‌خواهد که به فکر جیب خودش باشد اولین خرید پرسپولیس از انزلی آمد + عکس واکنش محمود احمدی نژاد به قهرمانی پرسپولیس + ویدیو ملی پوش مشهدی بدمینتون عازم رقابت های آسیایی قزاقستان شد مورینیو – فنرباغچه؛ رسمی شد + عکس حسینی بعد از تیم ملی، استقلال را هم از دست می‌دهد؟ پایان طلسم سالن ۶ هزارنفری مجموعه ثامن الائمه (ع) سرمربی فصل بعد استقلال مشخص شد| پروژه حذف نکونام به بن بست رسید صیادمنش: امیدوارم در جام جهانی بهترین عملکرد را داشته باشیم اوسمار بدون تمدید قرارداد از ایران می‌رود چرا سازمان لیگ به جلال مرادی نظارت می‌دهد؟ | بی‌توجهی به هوادارانی که جانشان در خطر بود باشگاه تراکتور واگذار شد تفتیان: شاید پاریس آخرین المپیکم باشد دژاگه رسما وارد کار مربیگری شد اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و بوروسیادورتموند| آنجلوتی، آقای اروپاست صحبت‌های تند نکونام علیه قهرمانی پرسپولیس سورپرایز اوسمار برای گل محمدی+ ویدیو| حضور در جشن با عکس یحیی گل قهرمانی پرسپولیس آفساید بود؟ + عکس و فیلم (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کارشناس داوری بازی پرسپولیس و مس | گل گولسیانی آفساید بود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سهمیه مشهد در لیگ ۳ حفظ شد| دیر و زود شریعت نوین!

  • کد خبر: ۹۷۷۴۳
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
سهمیه مشهد در لیگ ۳ حفظ شد| دیر و زود شریعت نوین!
با پایان مرحله اول لیگ دسته ۳ فوتبال کشور، نماینده مشهد فقط توانست سهمیه استان را حفظ کند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ سوت پایان دور نخست لیگ دسته ۳ فوتبال کشور سرانجام بعد از ۱۳ هفته به‌صدا درآمد و تنها نماینده مشهد در این مرحله که در گروه «الف» قرار داشت، نتوانست جواز حضور در مرحله دوم را به‌دست بیاورد. تیم فوتبال شریعت‌نوین که دومین فصل حضورش در مرحله نخست لیگ دسته ۳ فوتبال کشور را پشت‌سر می‌گذارد، در ایستگاه پایانی این مسابقات روز گذشته مقابل دریای حربده محمودآباد به‌تساوی ۲ بر ۲ رسید تا سرانجام ترمزش بعد از ۶ هفته پیروزی پیاپی کشیده شود.

شاگردان زکریا طهماسبی اگر فقط یک‌هفته زودتر موتورشان روشن می‌شد، شاید الان در یکی از رتبه‌های اول و دوم قرار می‌گرفتند و می‌توانستند جشن صعود بگیرند. نگاهی به کارنامه نماینده مشهد در این مسابقات نشان می‌دهد که عملکرد شاگردان طهماسبی در قیاس با سال گذشته کاملا دگرگون شده است. شریعت‌نوین سال قبل شروعی طوفانی داشت و پایانش بد بود و امسال شروع فاجعه‌آمیز تیم مشهدی با پایانی آبرومند همراه شد.

برعکس سال قبل!

تیم فوتبال شریعت‌نوین مشهد سال گذشته اولین فصل حضورش در این مسابقات را تجربه می‌کرد و کمتر کسی انتظار داشت نماینده مشهد در اولین فصل لیگ ۳ خودش این‌چنین درخشان ظاهر شود. شاگردان طهماسبی فصل قبل لیگ را طوفانی شروع کردند و از ۹ بازی ابتدای فصل یک صدرنشینی شیرین و مطلق را داشتند، اما یک‌باره ترمز این تیم کشیده شد و مردان خراسانی دیگر نه‌تن‌ها نبردند، بلکه روی نوار ناکامی و شکست، از صدر و رتبه دوم جدول دور شدند. نماینده مشهد امسال کاملا برخلاف فصل قبل شروعی ناامیدکننده داشت. مشهدی‌ها ۱۹ امتیاز از ۲۳ امتیازی دشت‌کرده در این فصل را فقط در ۷ هفته پایانی گرفتند و در ۶ هفته قبل از آن فقط ۴ امتیاز گرفتند.

شمشیر دولبه صعود و سقوط

نماینده مشهد فقط یک‌هفته تا صعود فاصله داشت و اگر ۳ امتیاز بیشتر داشت، الان به‌جای یاران هادی نوروزی بابل همراه با نوین کشاورز علی‌آباد به مرحله بعد صعود می‌کرد، اما حقیقت آن است که اگر اندازه ۲ هفته بدتر هم عمل می‌کرد، حالا در جدول ششم بود و سهمیه استان را از دست می‌داد. در جدول لیگ دسته ۳ فوتبال طبق قرعه تیم‌های اول و دوم به مرحله بعد صعود می‌کنند، تیم‌های سوم تا پنجم سهمیه‌شان را حفظ می‌کنند و سایر تیم‌ها به دسته پایین‌تر یعنی لیگ استان سقوط می‌کنند؛ شرایط پیچیده‌ای که عملکرد مردان مشهدی را همچون شمشیر دولبه ساخت. یعنی اگر شریعت کمی بیشتر غفلت می‌کرد، حالا سهمیه‌اش را بربادرفته می‌دید و اگر کمی دقت داشت، حالا به مرحله بعد رفته بود.

۲ ستاره و یک تیم

آرش همایونی و قاسم گل‌محمدی ۲ ستاره شریعت‌نوین در رقابت‌های این فصل بودند؛ ۲ بازیکنی که بیش از دیگران برای تیمشان گل‌زنی کردند و به‌عبارتی جور کم‌بلدی‌های باقی بازیکنان را کشیدند. همایونی و گل‌محمدی عصای دست طهماسبی در این لیگ بودند که اگر کمی زودتر موتورشان روشن می‌شد، شاید حالا کام تیمشان شیرین بود.

حالا باید دید این ۲ بازیکن شریعت‌نوین که ستاره‌های این تیم به حساب می‌آیند، با حذف تیمشان از مسابقات چه تصمیمی برای آینده‌شان می‌گیرند. گفته می‌شود ممکن است این ۲ بازیکن مؤثر شریعت‌نوین دست‌کم در نیم‌فصل دوم و برای کمک به پیام توس خراسان، نماینده مشهد در لیگ دسته ۲ فوتبال کشور، به این تیم بروند.

پنجمی در جدول سخت

تیم فوتبال نوین کشاورز علی‌آباد با ۲۸ امتیاز به‌عنوان تیم نخست از گروه «الف» مسابقات به مرحله بعد صعود کرد و رقابت جذاب یاران هادی نوروزی بابل و شاهین بجنورد برای کسب رتبه دوم و صعود را تیم شمالی برد. تیم یاران هادی نوروزی در بازی هفته پایانی توانست ۴ بر ۰ نماینده خراسان‌رضوی، خیام بتن، را شکست دهد و شاهین بجنورد ۳ بر ۱ برابر آرین‌سپند تهران باخت تا فرصت طلایی صعود را از دست بدهد.

شاهین بجنورد در صورت کسب یک‌تساوی در این دیدار می‌توانست به‌عنوان تیم دوم صعود کند، اما در رسیدن به این مهم ناکام ماند. آرین‌سپند تهران هم با این برد خوب به رتبه چهارم جدول رسید و شریعت‌نوین هم که در گام پایانی و در بازی تشریفاتی مقابل دریای حربده محمودآباد انگیزه‌ای برای بازی نداشت، ۲ بر ۲ به تساوی رسید تا با ۲۳ امتیاز و تفاضل کمتر از تیم تهرانی پنجم شود.

کار شریعت به راند سوم می‌کشد؟

شریعت‌نوین درحالی دومین فصل حضورش در لیگ دسته ۳ با ناکامی دوباره برای این تیم و کادرفنی ثابتش همراه بود که حالا باید دید آیا برای فصل آینده، شریعت بازهم از مرحله اول وارد مسابقات خواهد شد یا خیر. از انتقاد‌هایی که به مدیران این باشگاه وارد بود، این بود که چرا باتوجه‌به بضاعت خوب امکانات تیم، امتیاز مرحله دوم را خریداری نکردند و انرژی و ظرفیت را در پیچیدگی‌های مرحله اول لیگ دسته ۳ سوزاندند.

مسئله دیگر برای تیم مشهدی ادامه همکاری با زکریا طهماسبی و کادرفنی اوست که دومین فصل ناکامی‌شان را در مرحله نخست لیگ دسته ۳ سپری می‌کنند و باید دید آیا بازهم مدیران تیم به آن‌ها اعتماد می‌کنند یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->